Doelen stichting LeerKRACHT

Sinds schooljaar 2015-2016 werken wij met Stiching leerKRACHT. In de klassen werken we daarom met verbeterborden. Dit houdt in dat de leerkrachten, soms samen met de kinderen, doelen stellen waar we de komende periode aan werken. Op deze pagina kunt u zien aan welke doelen we werken.

Vanaf maart 2018 gaan we in alle groepen de focus leggen op begrijpend lezen. We willen dat de kinderen de leesstrategieën van nieuwsbegrip toe kunnen passen bij andere vakken. Door elke week een andere leesstrategieën centraal te stellen, weten de kinderen welke leesstrategie ze bij welke tekst kunnen gebruiken.

In november 2017 zijn we begonnen met het volgende doel: 

De leerlingen weten hun laatste score op de DMT-toets (in 3x een minuut zoveel mogelijk woorden goed lezen). Ze bepalen zelf een nieuw doel voor het woordrijlezen voor de toets in januari.

Voor de kinderen in groep 1-2 gaat het daarbij om het aantal letters dat ze kennen.

 

Doordat er in alle groepen veel is gelezen met woordrijen, zijn de resultaten heel erg omhoog gegaan. Wat knap van de kinderen!

In november zijn wij gestart met het volgende doel:

De leerlingen weten het verschil tussen een fixed mindset en een growth mindset en kunnen aangeven welke mindset bij ze past.

Ben je als "Fixie" dan verstar je als je nieuwe dingen doet, ben je als "Growie" dan probeer je nieuwe dingen en groei je daardoor.

Of zoals Pipi Langkous zegt: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan."

 

Dit doel gaan we in mei weer terug laten komen, we merken dat we hier nog veel meer uit kunnen halen.